Η άλεση του καφέ


Συχνά, απολαμβάνοντας μια κούπα καφέ, αγνοούμε τη διαδικασία που έχει προηγηθεί, χωρίς καν να μπορούμε να φανταστούμε τα στάδια από τα οποία περνά ο κόκκος του καφέ μέχρι να καταλήξει στην κούπα μας. Η άλεση λοιπόν, είναι ένα από τα πιο σημαντικά στάδια στη διαδικασία παρασκευής ενός τέλειου καφέ.

Τι είναι η άλεση;

Άλεση είναι η διαδικασία της μετατροπής των καβουρδισμένων κόκκων καφέ σε σκόνη. Σκοπός της άλεσης είναι η σύνθλιψη των κόκκων, προκειμένου το νερό να εκχυλίσει το μέγιστο των ουσιών του καφέ. Για κάθε τύπο καφέ χρησιμοποιείται και ο αντίστοιχος βαθμός άλεσης. Η ποιότητα της άλεσης επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του καφέ και έτσι είναι απαραίτητη η ορθή λειτουργία, η ρύθμιση και η συντήρηση του μύλου που αλέθει τους κόκκους καφέ.

Η συνολική και πλήρης αίσθηση της γεύσης του καφέ, η μυρωδιά του, το ευχάριστο άρωμά του και η ολοκληρωμένη γεύση του θα επιτευχθεί μόνο αν οι κόκκοι του καφέ αλεστούν λίγο πριν ο καφές ετοιμαστεί.

Μάλιστα για τα διαφορετικά είδη καφέ απαιτούνται διαφορετικοί τρόποι αλέσματος. Ποιοι είναι λοιπόν οι πιο διαδεδομένοι βαθμοί αλέσματος και που χρησιμοποιείται ο καθένας; 

Χοντρό άλεσμα

Η υφή του καφέ θυμίζει χοντρό αλάτι. Ο χοντροαλεσμένος καφές είναι ιδανικός για τη παρασκευή του Cold Brew καφέ, αλλά εξίσου κατάλληλος και για γαλλική καφετιέρα χειρός (την γνωστή French Press). Με το χοντρό άλεσμα ο καφές απορροφά περισσότερο νερό γεγονός που είναι αναγκαίο για τον «βρασμό» και τη μεταφορά των αρωμάτων ενός καφές φίλτρου.

Μέτριο άλεσμα 

Η υφή του καφέ θυμίζει κρυσταλλική ζάχαρη. Μέτρια αλεσμένοι κόκκοι καφέ χρησιμοποιούνται συνήθως στις ηλεκτρικές καφετιέρες καφέ φίλτρου.

Ψιλό άλεσμα

Η υφή του καφέ μοιάζει με σκόνη, ωστόσο παραμένει «σκληρός» στην αφή δίνοντας την αίσθηση της άμμου. Τα χαρμάνια του καφέ espresso αλέθονται ψιλά για να διευκολύνεται η σωστή εκχύλιση, επιτρέποντας στο νερό να «παγιδεύσει» το μέγιστο δυνατό άρωμα του καφέ σε λίγα μόνο δευτερόλεπτα.

Πολύ ψιλό άλεσμα

Ο καφές θυμίζει πούδρα ή ζάχαρη άχνη και είναι μαλακός στα δάχτυλα. Το πολύ ψιλό άλεσμα προορίζεται για καφέ που θα ετοιμαστεί χωρίς φιλτράρισμα, όπως είναι για παράδειγμα ο ελληνικός καφές.

Είναι γεγονός ότι υπάρχουν χαρμάνια που είναι καταλληλότερα για έναν παραδοσιακό ελληνικό καφέ και άλλα που αναδεικνύονται περισσότερο με την παρασκευή ενός εσπρέσο. Το άλεσμα του καφέ όμως ακριβώς πριν την εκχύλισή του, είναι αυτό που δημιουργεί ένα ποιοτικό, γευστικό και αρωματικό αποτέλεσμα!

Στα Καφεκοπτεία Λουμίδη, οι καφέδες μας αποτελούνται από κόκκους της υψηλότερης ποιότητας που επιλέγονται προσεκτικά και καβουρδίζονται με μεράκι και εμπειρία 100 και πλέον ετών. Φροντίζουμε ώστε να αλέθουμε τον καφέ πάντα μπροστά σας, προκειμένου να αντλείτε καθημερινά ευχαρίστηση από την υπέροχη μυρωδιά του.

Γνωρίζουμε καλά τον τρόπο να προσφέρουμε απόλαυση, χαρίζοντάς σας χαμόγελα από την πρώτη κιόλας γουλιά καφέ!


Within Attica

Product deliveries are made in the Prefecture of Attica through the Courier Center company within 1-2 working days. 

Outside of Attica

The products are delivered to the rest of Greece through the Courier Center company within 3-6 working days. The transport company Courier Center, in order to better serve deliveries outside Attica, cooperates with the company Speedex.

If your order cannot be successfully delivered to the address you stated, the transport company, in order to deliver the products better and faster, cooperates with the Clever Services company, which includes selected clever point stores in Greece with extended service hours, early in the morning until late at night, 7 days a week.

For purchases over €30, shipping costs are free. For purchases under €30, the shipping charge is €2.50. The cash on delivery service is available with a charge of €1. The following products are subject to an additional shipping charge due to volumetric weight. The final shipping cost is automatically calculated at check out.

"Lumidis Coffee Cutting" Gift Sets
Greek Coffee Kit Greek Coffee | Large 
Elliniko automatic coffee maker BEKO

 

PROCEDURE FOR PLACING AN ORDER VIA E-SHOP:

Once you have completed your order and payment confirmation, the order is considered "accepted" and you will receive an "Order Confirmation" e-mail.

In the event that you do not receive the order confirmation e-mail, we recommend that you check whether the e-mail has gone into your spam folder. If in the end you have not received it, we recommend contacting the company's customer service department +30 210 3214426.

The "Confirmation" and "Shipping" e-mail of the order is not legal proof. The final invoice/receipt is included in the packaging of your order.

The orders are received by the cooperating courier company properly packed in order to ensure the quality of the products.

The above times are indicative. In any case, we do our best to ship your products as soon as possible. The company is not responsible for delays in the delivery of the order due to cases of force majeure such as strikes, severe weather etc. or in cases due to delays of the cooperating courier company.

Upon receipt of your order, you should inspect the products.

The cooperating companies may use the contact phone number you have declared for the purpose of updating the status of your order and also for research purposes.

At this time, it is not possible to pick up an online order from a physical store or by any means other than the default courier service.